پاورپوینت،تحلیل محیط و استراتژی بازار یابی شرکت بی ام وBMW

دسته بندي : انسانی » مدیریت
فایل مجموعه کامل تحلیل محیط بازاریابی واستراتژی فروش در شرکت بی ام و(BMW) در مجموع با ۳۷۱ صفحه به صورت جامع و کامل با فرمتPPT وpdf آماده شده است.

۱- ANALYZ BMW با ۱۸۳ اسلاید پی دی اف شده

۲- پاورپوینت «تحلیل محیط بازاریابی درشرکت بی ام و با ۹۶ اسلاید تخصصی

۳-تحلیل محیط و استراتژی بازار یابی درشرکت بی ام و با ۹۵ صفحه ورد پی دی اف شده




درعصر دیجیتال ،مشتریان حق انتخاب دارند و حسب ذائقه خویش اقدام به خرید می کنند و درمقابل هزینه پرداختی انتظار ارزش افزوده متناسب را دارند .مشتریان امروز به دنبال برند های برتر جهانی هستند که می توانند نیاز و خواسته مشتریان را برآورده سازند و این امر بدون تلاش مستمر و هوشمندانه ،امکان پذیر نمی باشد.

یکی از برند های مطرح جهانی ،شرکت خودروسازی بی ام و (BMW) می باشد که درصنعت خودروسازی حداقل با۱۲ برند محبوب رقابت می کند .« بی ام و برای راحتی رانندگان از آخرین فناوری در وسایل نقلیه خود استفاده می کند. برای غلبه بر رقبای فوق الذکر تمام تلاش خود را به کار می گیرد.».

رمز موفقیت برندهای امروز داشتن مزیت رقابتی است که این امر در بی ام با عنوان«. مزیت رقابتی در استراتژی بازاریابی بی‌ام‌و» نمود بیشتری دارد.«بهبود مستمر فرایند و پیشرفت فن‌آوری در بخش تحقیق و توسعه مزیت رقابتی اصلی برند بی‌ام‌و است. این برند برای داشتن کیفیت، قابلیت اعتماد و برتری پشتیبانی و خدمات مشتری معروف و شناخته‌شده است. بی‌ام‌و سیاستی از خدمات مشتری را اتخاذ کرده که در آن رشد راننده به‌عنوان یک اصل پایه و زیرساختی عامل اصلی در رشد بازار این تولیدکننده به‌حساب می‌آید.» این شرکت در بیش از ۱۵۰ کشور در سراسر جهان شعبه و نمایندگی دارد. بازارهای اروپا و آمریکای شمالی، برای این برند بازارهایی هستند که تأمین‌کننده بیش از ۶۵% فروش آن می‌باشند، اما با معرفی بازارهای نوظهوری در کشورهای درحال‌توسعه از قبیل بازارهای آسیایی این شرکت به‌شدت در تلاش برای متمرکز شدن بر روی این بازارها جهت پیشبرد اهداف فروش خود برای آینده است. پورتفوی محصول این شرکت بسیار متنوع و قوی بوده و شامل خودروهای مختلفی از قبیل خودرو قابل‌تبدیل به کروکی، سری ۳ و سری ۵، سدان می‌شود و تا بی‌ام‌و x3 و X5 انواع مدل‌های SUV ادامه دارد.

عامل مهم وعنصر تاثیر گذار دیگر در بی ام و «استراتژی توزیع در استراتژی بازاریابی بی‌ام‌و» میباشد. «ویژگی منحصربه‌فرد بودن فروشگاه‌های این برند به‌طور حتم یکی از فاکتورهایی است که این شرکت از آن به‌عنوان اهرم سودآوری و رشد در بازار استفاده می‌کند؛ بنابراین این شرکت به سرمایه‌گذاری در توسعه این دسته از فروشگاه‌ها که مانند کشتی حامل پرچم امیرالبحری عمل می‌کند، ادامه خواهد داد تا از این طریق به حداکثر سازی تجربه مصرف‌کننده بیافزاید. در همین حین شرکت در حال افزایش تعداد نمایندگی‌های رسمی خودش هم هست.»

دربازارپرتلاطم امروز مشتریان ،به ارزش برند ،اهمیت ویژه ای می دهندکه«ارزش برند در استراتژی بازاریابی بی‌ام‌و»نیز از اهمیت خارق العاده ای برخوردار بوده و«موفقیت بی‌ام‌و در حس قوی هویت آن نهفته است که با تجربه رانندگی با خودروهای این شرکت گره‌خورده است. بی‌ام‌و به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشتاز وسایل نقلیه لوکس و با استفاده از علم روز دنیا شناخته می‌شود. بی‌ام‌و شرکت تولیدکننده خودرو شماره یک دنیا که مالک نمانام‌هایی از قبیل رولز-رویس و خودرو مینی بی‌ام‌و هست، خودش را به‌عنوان برندی شناسانده است که انطباق کاملی با تصویر برند خود در سراسر دنیا دارد و این تصویر چیزی نیست جز وجه و لذت رانندگی با خودروهای تولیدشده توسط این برند.».«تصویر ذهنی حاصل از برند بی‌ام‌و درواقع زمانی به‌صورت منفی آسیب دید که آن‌ها بیش از ۷ هزار دستگاه خودرو خود را به دلیل نقص در کابل باطری، موتور و پمپ آن فراخوانی کردند، چیزی که هرگز با شعار و قصد و نیت آن‌ها در دنیا مبنی بر “آخرین و برترین خودرو در دنیا” در انطباق قرار ندارد.» بااین‌وجود، بی‌ام‌و همواره در بازار خودرو با نوآوری‌های خودش در طراحی، همواره پیشتاز بوده است. مثلاً خودرو مفهومی I8 از این برند، خودرویی است که درواقع افراد بسیار زیادی را تحت تأثیر قرار داده و تحت عنوان خودرو پارچه‌ای بی‌ام‌و بنام جینا شناخته می‌شود.

بی ام و برای ماندگاری دربازارپیچیده امروز نیاز به تحلیل رقبا در بازداشته و مزیت رقابتی ویژه اش «تحلیل رقابتی در استراتژی بازاریابی بی‌ام‌و» می باشد.بی‌ام‌و همواره در رقابت با برندهای دیگر خودرو مانند آئودی، مرسدس، ولوو و . . . است که علاقه بسیار زیادی برای افزایش فروش خود در بازارهای آسیایی مانند هند و چین و بازارهای توسعه‌یافته‌ای مانند آمریکا، انگلستان و کشورهای اروپایی دارند. مدل‌های اس‌یووی بی‌ام‌و مانند X3 و X5 حتی در بازار کشورهای توسعه‌یافته هم خیلی موفق نبوده‌اند و فروش خوبی را برای برند بی‌ام‌و ایجاد نکرده‌اند. البته برند آئودی مدل‌هایی برای این طبقه خاص در آستین دارد که اتفاقاً جزء دسته خودروهای لوکس هم قرار می‌گیرند و انتخاب مشتریان سطح بالا هم می‌توانند باشند. اما بی‌ام‌و با تمرکز و تلاش برای به دست آوردن مشتریانی از طبقه متوسط و رو به بالا، درواقع در حال از دست دادن بخشی زیادی از مشتریان خودش در بخش بالایی جامعه است. چیزی که درواقع در پی کسب آن از طریق ارائه مدل‌هایی از قبیل بی‌ام‌و I8 و GINA بوده است، همچنان که در بالا به آن اشاره کردیم. اما اخیراً بی‌ام‌و به این موضوع به‌خوبی پی برده و در تلاش برای باز پس گرفتن سهم قبلی خود از بازار خودروهای لوکس و سطح بالای جامعه است.
بی ام و با تحلیل در بازار صنعت خودرو توانسته است سهم بیشتری از بازارخودرورا از آن خود کندکه با «تحلیل بازار در استراتژی بازاریابی بی‌ام‌و» به این استراتژی جامه عمل پوشانده است.در بازار همواره در حال رشد اتومبیل که رشد بخش اتومبیل‌های لوکس به‌شدت به چشم می‌آید، افزایش تقاضا برای خودروهای لوکس در بازارهای آسیایی، تغییر سبک زندگی و نرخ رشد ۳۳% در ملل درحال‌توسعه مانند هند چیزی است که درواقع منجر به فروش بیشتر شده و مردم درواقع در حال حمله بردن به این بخش از بازار خودرو هستند. تعداد بسیار زیادی از بازیگران این عرصه درواقع در حال خوردن یکدیگر برای کسب سهم از بازار بیشتر هستند. در ملل در حال رشد و توسعه، شرکت‌هایی از قبیل مرسدس بنز و آئودی به‌شدت در حال رقابت و تلاش هستند و این در حالی است که بی‌ام‌و قادر به حفظ این سهم بازار فعلی خودش در این بازارها نیست. البته یک گزینه و مزیت خوب و مناسب دیگر وام‌های بسیار خوب و مناسب و برای خرید خودرو در کشورهای درحال‌توسعه است که از این تولیدکنندگان خودرو حمایت می‌کند.

مشتریان برای بی ام و سرمایه استراتژیک محسوب می شوند .بدانجهت «تحلیل مشتری در استراتژی بازاریابی بی‌ام‌و» اهمیت حیاتی پیدا می کند .مشتری برند بی‌ام‌و اصولاً از طبقات بالای جامعه یا طبقات بالای متوسط جامعه است که میانه باز زمانی کاری و حرفه‌ای خود رسیده و اصولاً سنی بین ۳۰ تا ۵۰ سال دارد. این افراد اغلب حسی افتخار و غرور و مالکیت نسبت به این خودرو دارند، یعنی به‌نوعی استفاده از این برند را برای خود نوعی افتخار و شأن می‌دانند.

و کلام آخر این که ؛بی ام و از تبلیغات بهترین استفاده را برده و مهم ترین اقدام آن علاوه بر بازاریابی پارتیزانی «پروموشن ها در استراتژی بازاریابی بی‌ام‌و»اهمیت ویژه ای دارند.یکی از نکات اصلی که موجب می‌شود تا خودروهای این برند منحصربه‌فرد باشند، پروموشن هایی است که این برند به مشتریان خودش می‌دهد. بی‌ام‌و بارها و بارها در بازار اثبات کرده که بازاریابی را به‌خوبی بلد است. چراکه بخش عمده ای از کمپین های این برند که شامل پروموشن می شوند، به بازاریابی محصول بر اساس فن‌آوری پیچیده و پیشرفته آن، طراحی آن و اینکه چگونه به طبقه بالا جامعه تعلق دارد، می پردازند.

نویسنده دراین نوشتار پیام ویژه ای به صاحبان کسب کار کشورمان داشته و  این که برای مشتریان امروز مهم ترین مولفه برای پرداخت و خرید کالاها و خدمات ،برند مطرح بودن می باشد و برای مشتریان امروز که تغییر ذائقه آن ها به صورت لحظه ای است کیفیت و دوام کالا اولویت دوم وسوم می باشد و اولویت اول آنها امکانات به روز و به اصطلاح آپشن های جدید می باشد.

با احترام

دکتر محرم غفاری

تیرماه ۱۴۰۰




فهرست مطالب

داستان برند BMW ب‌ام‌و ۷

اصول استراتژی های جدید برند BMW... 8

جایگاه برند. ۹

طراحی.. ۱۰

تقسیم‌بندی، هدف‌گذاری و جایگاه‌یابی.. ۱۱

همه چیز درباره BMW (بی ام و) و تولید نخستین خودرو/ پروسه ای جالب برای نامگذاری محصولات BMW... 11

معرفی BMW... 12

تولد اولین اتومبیل BMW... 13

۱۰۰ کیلومتر در ساعت؛ رویای دست نیافتنی.. ۱۴

فراز و نشیب‌های کمپانی BMW... 15

تولید موتورسیکلت BMW... 16

توقف تولیدات BMW... 17

نحوه نامگذاری محصولات.. ۱۸

بی‌ام‌و (BMW)، نام تجاری متمایز. ۱۹

مبانی جایگاه‌ یابی BMW در بازار ایالات متحده آمریکا ۱۹

درباره برند bmw.. 20

خطر آبکی شدن برند. ۲۰

شعار تبلیغاتی BMW... 20

چرا واژه های تصویری ماندگارند! ۲۱

تاریخچه لوگو بی ام و (bmw) 21

رمز موفقیت.. ۲۲

تاریخچه تاسیس و پاگرفتن شرکت BMW... 22

تولد اولین اتومبیل. ۲۴

تا جنگ جهانی دوم، عمده تولیدات این شرکت را خودرو و موتورسیکلت تشکیل می داد. ۲۴

تولید موتورسیکلت.. ۲۵
لوگوی بی ام دبلیو از کجا آمده؟ ۲۶

اثر افزایش «داخلی‌سازی» خودروها بر رشد این صنعت در چین و آلمان. ۲۷

بهبود فروش خودروها در چین با ارتقاء داخلی سازی خودروها ۲۷

تمرکز بر تحقیق و توسعه گام رشد BMW در چین.. ۲۸

کمپانی BMW رسما به رقابت های فرمول E پیوست.. ۲۸

توسعه برند. ۲۹

توسعه برند چیست؟ ۳۰

انواع توسعه برند. ۳۰

توسعه فرم محصول. ۳۱

توسعه تخصص شرکت.. ۳۱

توسعه حق امتیاز (فرانشیز) مشتری.. ۳۱

توسعه تمایز برند. ۳۱

توسعه پرستیژ برند. ۳۱

توسعه با انتقال مؤلفه. ۳۲

توسعه با استفاده از شیوه زندگی.. ۳۲

تحلیل تخصصی برند BMW با تکیه بر تحلیل کامل SWOT. 33

عملکرد موفقی در چین و بازار چین.. ۳۶

صلاحیت در خودروهای هیبریدی و الکتریکی.. ۳۶

تحلیل فرصت برند BMW با تکیه بر جدول SWOT. 38

افزایش رفاه عمومی و تقاضا برای خودروهای هوشمند. ۳۸

ضعیف شدن ارزش یورو به واحد پول سایر کشورها ۳۸

نسخه های جدید ، خاص و متنوع. ۳۹

تحلیل تهدید برند BMW با تکیه بر جدول SWOT. 39

افزایش مقررات دولتی ممکن است هزینه ها را افزایش دهد. ۳۹

افزایش کیفی و حضور خودروهای آمریکایی در بازار خودرو ۳۹

استراتژی بازاریابی بی‌ام‌و – بخش اول. ۳۹

تقسیم‌بندی، هدف‌گذاری و جایگاه‌یابی در استراتژی بازاریابی بی‌ام‌و ۴۰

رسالت –. ۴۰

مزیت رقابتی در استراتژی بازاریابی بی‌ام‌و ۴۰

ماتریس BCG در استراتژی بازاریابی بی‌ام‌و ۴۱

استراتژی توزیع در استراتژی بازاریابی بی‌ام‌و ۴۱

بررسی نقش ها و مسئولیت ها منابع انسانی در BMW... 41

معرفی منابع انسانی در BMW... 42

استراتژی های منابع انسانی در BMW... 42

آموزش و توسعه. ۴۴

مدیریت اجرایی.. ۴۵

روابط کارمندان: ۴۵

مدیریت شخصی: ۴۶

تصمیم گیری موثر. ۴۷

توصیه ها ۴۸

مدیریت منابع انسانی در BMW... 49

استراتژی مدیریت پاداش.. ۵۰

یک خط تولید آزمایشی.. ۵۱

فرآیند. ۵۲

تغییرات.. ۵۳

ارگونومی ۲۰۱۷٫ ۵۳

چرخش بهینه از نظر ارگونومیک.. ۵۴

نتایج. ۵۴

شگرد BMW در استراتژی کارگری.. ۵۵

رازهای برندینگ BMW... 56

مدیرعامل بی ام و اصول استراتژی های کلیدی جدید شرکت را اعلام کرد. ۶۳

بی ام و های الکتریکی در راهند. ۶۶

بررسی استراتژی CRM برندهای برتر جهان. ۶۷

استراتژی CRM هواپیمایی لوفتهانزا ۶۸

استراتژی CRM برند هواپیمایی British Airways. 68

استراتژی CRM شرکت اپل. ۷۰

استراتژی CRM برند نوکیا ۷۰

استراتژی CRM خودروسازی بی ام دبلیو. ۷۱

استراتژی CRM فست فود کی اف سی.. ۷۲

استراتژی CRM برند مک دونالد. ۷۳

کوکا کولا. ۷۳

استراتژی CRM برند زارا ۷۴

استراتژی CRM فروشگاه آمازون. ۷۴

از بنز تا بی‌ام‌دبلیو و آئودی همگی در کمپین‌های رقابتی! ۷۵

کمپین رقابتی بی‌ام دبلیو و آئودی: ۷۶

بهترین کمپین‌های بازاریابی دیجیتال که منجر به رشد برندهای مشهور شدند. ۷۸

شرکت پی‌اندجی (P&G)، کمپین ممنون مامان (Thank you mom) 79

یونیسف، کمپین Tap Project (پروژه‌ی شیر آب) ۸۰

فیلم‌های شرکت بی ام دابلیو (BMW) 81

کمپین زیبایی واقعی (Real Beauty) شرکت داو (Dove) 82

دانستنی های جالب از BMW... 84

استراتژی بی ام و برای مدیریت بحران کرونا ۸۷

چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی۴. ۸۹

ایجاد وفاداری و حفظ مشتری.. ۸۹

رشد سهم مشتری.. ۹۰

ایجاد دارایی مشتری.. ۹۱

دارایی مشتری: ۹۱


منابع ومآخذ:93


با۱۸۳اسلایدتخصصیPDF.و ۹۶صفحه ورد+۹۵اسلاید تخصصی

دانلودو خرید۷۵۰۰۰تومان
دسته بندی: انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 207 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt+pdf

تعداد صفحات: 374

حجم فایل:26,981 کیلوبایت

 قیمت: 75,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    با۱۸۳اسلایدتخصصیPDF.و ۹۶صفحه ورد+۹۵اسلاید تخصصی